Добрите хора успяват първи - да си мил е рецепта за успех в бизнеса




В последно време, хората стават все по-изнервени и раздразнителни на работното място. В следствие на лични проблеми, липса на свободно време и дори неблагоприятни метеорологични условия, колегите ни предават своите негативни емоции в работата. Всичко това звучи естествено. И на нас се е случвало да киселеем, когато сме недоспали, но трябва да осъзнаем, че всичко е до нагласата ни. Клишето с розовите очила неслучайно е клише – в него има истина. 

Другата истина е, че прекарваме по 20 дни в месеца на работа с колегите си. Защо да не се отнасяме с тях, както се отнасяме със семейството си? Една добра дума, един комплимент към колега може да промени изцяло деня ни. Когато ние сме добри и мили с другите, добротата ще се върне и към нас. 

По-долу са представени няколко Топ 10 съвети за това как да постигнем хармония на работното място:

Бъди добър към себе си. 
Има погрешно схващане, че колкото по-строги и сурови сме към себе си, толкова повече ще постигнем в кариерата. Но също така важи и следното: ако се държиш грубо със себе си, вероятно ще се държиш така и с хората около теб. Добротата предизвиква доброта, а хармонията води до пречистено съзнание и място за поява за свежи идеи и продуктивен дух.

Изпратете благодарствена бележка
Дори в днешния свят на светкавично бързи комуникации, искрена благодарност, написана на действителен лист хартия, може да покаже колко ценен е за вас някого. Написвайки бележка, не за да поискате нещо от човека, а за да кажете само едно “благодаря” е един силно зареждащ момент за всеки колега. 


Ръководете с благодарност.
Направете свой приоритет изразяването на благодарност. Опитайте да го правите често, когато например искате помощ или давате обратна връзка. Това е прекрасна възможност смирено да изразим благодарността си. Този разговор не трябва да се бърка с положителната обратна връзка. В случая не искаме да кажем: "Вие свършихте добра работа.", а "Благодарен съм, че сте направили това." Такива разговори са изключително мощни и могат да имат дълготраен ефект върху доверието и мотивацията на някого.

Справяне с проблемите рано, често и открито.
Чрез пряко решаване на проблемите, които ви притесняват, не им позволявате да хранят пасивно-агресивна динамика. Да познаеш защо един от колегите се държи странно и дистанцирано, е едно от най-стресовите неща, с които можем да се справим на работното място. Бъдете директни. Бъдете любезни. Стигнете до проблема. Решете го. Продължете напред.

Постарайте се да се фокусирате върху човека като цяло, а върху едно или две неща, които той не върши добре.
Като гледаме хората такива каквито са,  в тяхната цялост, ние създаваме пространство за себе си и другите, показвайки че всички сме несъвършени и допускаме грешки. Това ни дава възможност да излезем от „режим на самосъхранение“ и да се отпуснем, да запазим съзнанието си отворено за творческо решаване на проблеми.

Бъдете положителен клюкар.
Въпреки че може да звучи радикално, опитайте се да разпространявате добри неща за вашите колеги. Твърде често хората се обвързват на работното място с взаимна неприязън към друг човек. Вместо това, опитайте се да се обедините от взаимно „харесване“ на друг човек. Навсякъде ще разпространявате добри вибрации - на човека, за когото говорите, на човека, с когото говорите, и на себе си.

Не обявявайте всяка грешка
Ако грешката на някого дава хубава възможност да ги научи на нещо ново, тогава я изведете и обяснете. Но ако това е просто човешка грешка или незначителен детайл, оставете го. На кого помагате, като натривате носа на човек всеки път, когато направи нещо грешно? Ако случаят е такъв, ще ви насоча към Съвет № 1, защото човекът вероятно се нуждае от доза доброта в този момент. В крайна сметка искате хората да чувстват, че е приятно и безопасно да работят с вас. Заяждайки се с тях за дреболии ще направи обратното.

Задайте граници.
Добротата не е в това да се подмазваш на хората; става дума за това, че хората работят с вас за успех. Ако не поставяте граници и се правите на мъченик в офиса, вие създавате непоносима ситуация, която неизбежно ще завърши с изблици на ярост и агресия. Вместо това покажете границите си, така че хората да знаят как да се отнасят към вас и така ще вървите към успех всички заедно.

Осъществявайте добър контакт с очите.
Това е толкова просто и въпреки това подценявано. Не става въпрос за странно зяпане и втренчване – говорим за обикновен пряк контакт с очите, който показва, че сте загрижени за другия човек и му мислите доброто. Можете лесно да изпратите посланието на доброта с малка усмивка или друго позитивно изражение. Направете това и с някого, когато презентира пред група хора и може би се мъчи да задържи вниманието на присъстващите в залата. Направете го и с човека, който върви по коридора. Отнасяйте се към всички хора така, сякаш те са важни, независимо от позицията, и добротата ще ви се върне десет пъти.

Практика.
За да сте сигурни, че вашите прояви на доброта се приемат добре и истински, а не като отчаяна уловка, за да получите нещо в замяна, трябва да го превърнете в нормален начин за правене на бизнес. Това гарантира, че дори по време на най-трудните, най-стресиращи моменти, вашите действия ще отразяват доброта и любов, а не страх и самосъхранение. Направете добротата част от своята рутина. Не я раздавайте само когато се чувствате сигурни или имате изгода от това.

Comments