Скритото значение в логата на световните брандове.


На бас, че никога не сте се замисляли какво се предполага, че означават някои от логата на световните марки. 

Логото е един от елементите на корпоративната идентичност, за която споменахме в предния ни пост. То е лицето на компанията и действа подсъзнателно на потребителя. Може би сте играли на играта “Разпознай бранда според логото”? Това е един добър тест относно разпознаваемостта на марката. 

А ето и някои примери.


Hyundai
Въпреки че на повечето хора логото на Hyundai им прилича просто на буквата H, то символизира ръкостискането между двама души.





Toblerone
Ако се вгледате в логото на един от най-известните шоколади, ще видите, че сред нарисуваната планина се е скрила мечка. Мечката е символ на швейцарския град Берн – градът, в който се произвежда “Тоблерон“. В надписа на шоколада пък ще откриете вмъкнат тайно и градът Берн. 


Chanel
Логото на Шанел представлява преплетени две букви C, наподобяващи венчални халки. Този логотип се появява за първи път през 1925 г. върху легендарния парфюм Chanel №5, а впоследствие и върху всички останали продукти на известната марка. Смята се, че в логото са увековечени инициалите на мадам Coco Chanel.




Givenchy
Още една разновидност на огледално разположени знаци - емблемата на модна къща Givenchy, в която са разположени 4 букви G - „кодът на Givenchy". Някои изследователи твърдят, че разположението на буквите съответства на древните правила за хармония и носи в себе си скрит смисъл.



FedEx
 Един от най-известните дизайнерски "тайни" в света, логото на FedEx е спечелило над 40 награди през годините. В отрицателното пространство между "Е" и "Х" има стрелка, сочеща отляво надясно, показваща "посоката, скоростта и точността на логистичната компания".





Amazon
Не само стрелката отдолу представлява една усмивка, която очакващите се щастливи клиенти ще почувстват, след като са използвали услугата си, но също така посочва от А до Z - за да покаже, че ако има нещо, от което се нуждаете, можете да я купите на Amazon.

Sony Vaio
Слабото "V" и "A" представляват аналогов сигнал, а двоичните "I" и "O" представляват цифров сигнал. Комбинираните букви не само описват Vaio, но и представляват "историята и развитието на технологията от аналогов към цифров".






Wikipedia
 Както се казва в уебсайта: "Всяко парче има глиф (буква или друг знак) или символи, които символизират многоезичието на Уикипедия. Както и при латинската буква" W ", тези символи в повечето случаи са първият глиф или символи на името "Wikipedia", изписано на този език. Празното място в горната част представлява непълната същност на проекта, статиите и езиците, които все още не са добавени.




Cisco
 Макар че изглежда като цифров сигнал, свързан с технологичните услуги на компанията, пунктираните линии всъщност представляват моста "Голдън Гейт" на Сан Франциско, който е източник на вдъхновение за основателите му, докато карат в града, за да регистрират компанията.


LG
LG се разпознава по целия свят и повечето хора разпознават "L" и "G" в логото. Това, което повечето хора не осъзнават обаче, е, че тези букви действително помагат да се създаде лице. "L" прави носа и "G", които образуват останалата част от лицето. Това дава на марката човешки елемент и го прави по-привлекателен и достъпен.


Unilever
 Unilever прави тон на продуктите и показва, че те са създали "U" от различни икони, символизиращи някои от основните им продукти. Това е забавен начин да покажете, че имат ръцете си в различни области и дава на зрителя нещо да се сглобява.






Audi
 Друга автомобилна компания с лого със скрито значение е Audi. Четирите колела представляват четирите компании, които се събраха, за да създадат оригиналния Audi, Auto Union.




Apple
 Едно от най-разпознаващите лога в света, логото на Apple е теоретично, че идва от никой друг освен историята на Адам и Ева. Ябълката би трябвало да е ябълката, която Ейв е запечатана и представлява плодовете от дървото на знанието.



Adidas
 Adidas е популярна компания за спортни облекла и обувки. Три ивици винаги са били част от тяхното лого, но в последната им редизайн ивиците са разпънати, за да изглеждат като планина. Планината представя предизвикателствата и препятствията, пред които спортистите ще се справят и преодолеят.



 Toyota

Comments