Скритото значение в логата на световните брандове.
На бас, че никога не сте се замисляли какво се предполага, че означават някои от логата на световните марки.
Логото е един от елементите на корпоративната идентичност, за която споменахме в предния ни пост. То е лицето на компанията и действа подсъзнателно на потребителя. Може би сте играли на играта “Разпознай бранда според логото”? Това е един добър тест относно разпознаваемостта на марката.
А ето и някои примери.
Hyundai
Въпреки че на повечето хора логото на Hyundai им прилича просто на буквата H, то символизира ръкостискането между двама души.
Toblerone
Ако се вгледате в логото на един от най-известните шоколади, ще видите, че сред нарисуваната планина се е скрила мечка. Мечката е символ на швейцарския град Берн – градът, в който се произвежда “Тоблерон“. В надписа на шоколада пък ще откриете вмъкнат тайно и градът Берн.
Ако се вгледате в логото на един от най-известните шоколади, ще видите, че сред нарисуваната планина се е скрила мечка. Мечката е символ на швейцарския град Берн – градът, в който се произвежда “Тоблерон“. В надписа на шоколада пък ще откриете вмъкнат тайно и градът Берн.
Chanel
Логото на Шанел представлява преплетени две букви C, наподобяващи венчални халки. Този логотип се появява за първи път през 1925 г. върху легендарния парфюм Chanel №5, а впоследствие и върху всички останали продукти на известната марка. Смята се, че в логото са увековечени инициалите на мадам Coco Chanel.
Логото на Шанел представлява преплетени две букви C, наподобяващи венчални халки. Този логотип се появява за първи път през 1925 г. върху легендарния парфюм Chanel №5, а впоследствие и върху всички останали продукти на известната марка. Смята се, че в логото са увековечени инициалите на мадам Coco Chanel.
Givenchy
Още една разновидност на огледално разположени знаци - емблемата на модна къща Givenchy, в която са разположени 4 букви G - „кодът на Givenchy". Някои изследователи твърдят, че разположението на буквите съответства на древните правила за хармония и носи в себе си скрит смисъл.
Един от най-известните дизайнерски "тайни" в света, логото на FedEx е спечелило над 40 награди през годините. В отрицателното пространство между "Е" и "Х" има стрелка, сочеща отляво надясно, показваща "посоката, скоростта и точността на логистичната компания".
Amazon
Не само стрелката отдолу представлява една усмивка, която очакващите се щастливи клиенти ще почувстват, след като са използвали услугата си, но също така посочва от А до Z - за да покаже, че ако има нещо, от което се нуждаете, можете да я купите на Amazon.
Sony Vaio
Слабото "V" и "A" представляват аналогов сигнал, а двоичните "I" и "O" представляват цифров сигнал. Комбинираните букви не само описват Vaio, но и представляват "историята и развитието на технологията от аналогов към цифров".
Wikipedia
Както се казва в уебсайта: "Всяко парче има глиф (буква или друг знак) или символи, които символизират многоезичието на Уикипедия. Както и при латинската буква" W ", тези символи в повечето случаи са първият глиф или символи на името "Wikipedia", изписано на този език. Празното място в горната част представлява непълната същност на проекта, статиите и езиците, които все още не са добавени.
Cisco
Макар че изглежда като цифров сигнал, свързан с технологичните услуги на компанията, пунктираните линии всъщност представляват моста "Голдън Гейт" на Сан Франциско, който е източник на вдъхновение за основателите му, докато карат в града, за да регистрират компанията.
LG
LG се разпознава по целия свят и повечето хора разпознават "L" и "G" в логото. Това, което повечето хора не осъзнават обаче, е, че тези букви действително помагат да се създаде лице. "L" прави носа и "G", които образуват останалата част от лицето. Това дава на марката човешки елемент и го прави по-привлекателен и достъпен.
Unilever
Unilever прави тон на продуктите и показва, че те са създали "U" от различни икони, символизиращи някои от основните им продукти. Това е забавен начин да покажете, че имат ръцете си в различни области и дава на зрителя нещо да се сглобява.
Audi
Друга автомобилна компания с лого със скрито значение е Audi. Четирите колела представляват четирите компании, които се събраха, за да създадат оригиналния Audi, Auto Union.
Apple
Едно от най-разпознаващите лога в света, логото на Apple е теоретично, че идва от никой друг освен историята на Адам и Ева. Ябълката би трябвало да е ябълката, която Ейв е запечатана и представлява плодовете от дървото на знанието.
Adidas
Adidas е популярна компания за спортни облекла и обувки. Три ивици винаги са били част от тяхното лого, но в последната им редизайн ивиците са разпънати, за да изглеждат като планина. Планината представя предизвикателствата и препятствията, пред които спортистите ще се справят и преодолеят.
Toyota
Comments