13 издаващи знаци, че е време да напуснете работата си

Изборът да напуснете работа може да бъде трудно, плашещо и изнервящо решение. Трябва да сте сигурни, че правите правилния избор. Ако сте като повечето хора, прекарвате повече от ценните си будни часове на работа, отколкото навсякъде другаде. От решаващо значение е да прекарвате времето си в правилната компания, търсейки подходящата възможност за развитие. Пребиваването на лоша работа твърде дълго може да бъде много вредно за вашата кариера. Ако сте опитали всичко, което мислите, че може да подобри нещата и не сте видели големи промени, може би е време да продължите напред. Добрата новина е, че има някои ясни признаци, които показват, че е време за голямата крачка.

1.     Компанията започва да запада. 
Скорошно проучване показва, че 71 процента от малките предприятия затварят вратите си до десетата си година на работа. Ако се притеснявате за състоянието на вашата компания, има голям шанс да сте прави. Следете за улики, като внезапна поява на одобрение от ръководството за дори малки разходи, увеличение на срещите при затворени врати или увеличен брой напускания на висшето ръководство. Ако подозирате, че бизнесът е в затруднение, може да е време да си тръгнете. Ако изчакате, докато компанията се затвори, ще бъдете на пазара на труда, състезавайки се срещу бившите си колеги.

2.     Зациклили сте. 
Лесно е да се затвориш в работата си и ако обичаш това, което правиш, да зациклиш и да свикнеш с комфорта. Важно е обаче да запомните, че всяка работа трябва да повишава вашите умения и да добавя към вашата стойност като служител. Ако не научавате нищо ново и просто се стремите да правите едно и също нещо, докато хората около вас получават повишения, време е да потърсите работа другаде. Ако не сте ентусиазирани или дори безразлични към работата, която вършите, е време да преоцените кариерата си. Макар че може да мислите, че да сте удобни и уверени в ролята си, е показател за успеха, това може да означава точно обратното. Всъщност тези, които са в състояние да процъфтяват в рамките на кариерата си, са тези, които са достатъчно смели, за да излезнат от зоната на комфорта. Най-добрият момент да направите следващия си ход е, когато нещата вървят добре. Ако изчакате, докато станете истински нещастни, рискувате да вземете това, което за момента ви се дава само за да излезете от лошата ситуация, а не това, което би било правилната стъпка в развитието ви. 

3.     Излизате от веригата. 
Изглежда, че винаги сте последният, който чува какво се случва в работата. Ако сте останали без срещи, рядко се сблъсквате с висшето ръководство и никога не сте чували дори за големия проект, за който всички останали са толкова развълнувани, това може да означава, че шефовете ви просто ви виждат като човек, който запълва бюро, а не като ценен служител с принос. Това е лоша новина за вашата кариера и може да означава, че е време да си тръгнете.

4.     Околната среда е токсична
Лошото когато започвате нова работа е, че не можете да предвидите културата на компанията. Тъй като всички компании искат да покажат филтрираната в Instagram версия на офис средата, вие знаете какво наистина се случва между мениджърите и колегите, само след като сте подписали вдоговора и се присъедините към екипа. Едно е шефът ви да даде конструктивна обратна връзка, но съвсем друго е да бъдете подлагани непрекъснато на малтретиране или подигравки. Наличието на токсичен шеф или негативна работна среда може да направи работата непоносима. Имайки предвид колко часа повечето хора прекарват на работа, не бихте искали това да е в нездравословна среда или да се превърне в агонизираща ежедневна ситуация.

 
5.     Знаете повече от шефа си. 
Безсилно е да работите за някой, за когото смятате, че е по-малко квалифициран или знаещ от вас, но истинският проблем е по-сериозен от този. Ако не можете да се доверите на ръководството на вашата компания да взима добри решения и да насочва кораба в правилната посока, ще живеете в постоянно състояние на безпокойство. И ако сте прави, че шефовете ви не знаят какво правят, можете да се окажете без работа, когато компанията падне.


6.     Имате лош шеф, който не отива никъде. 
Шефовете идват и си отиват, поради което конвенционалната мъдрост казва, че е най-добре просто да изчакате лошият шеф да си тръгне. Но това не винаги е правилният ход. Ако имате лош шеф, който е харесван от висшето ръководство, може да е време вие да си тръгнете. Освен че ви прави нещастни всеки ден, двуличен мениджър, който е обичан от по-високите етажи, може да доведе до хаос в кариерата ви, като си присвои вашите заслугу, злослови за вас или ви посочва за виновни всеки път, когато нещата се объркат. 

7.     Ходенето на работа ви ужасява 
На всеки се случва от време на време да се ужасява от мисълта за понеделниците, но ако ходенето на работа всеки ден ви изпълва с ужас, вероятно е време да си тръгнете. Не продължавайте да си казвате, че имате лоша седмица, ако това, което наистина имате, е лоша работа.

8.     Изгубихте страстта си. 
Дори да обичате компанията, шефа си и колегите си, не си струва усилията, ако мразите работата. Страстта е необходима съставка за успеха. Ако не сте ентусиазирани или дори безразлични към работата, която вършите, е време да преоцените кариерата си.

9.     Казвате си “но това е просто работа”.
За тези, които смятат себе си за амбициозни и си поставят вдъхновяващи цели както за кариерата, така и за личния си живот, работата никога не е само средство за преживяване. Вместо това техните 9 до 5 са ​​арена, където те задвижват уменията си напред и се посвещават на живот на учене и прогрес. Когато започнем да се убеждаваме, че не трябва да ни пука или очакваме толкова много, ние понижаваме стандартите си. Ако това се случи с вас, използвайте възможността да помислите какво всъщност не ви харесва. Освен да идентифицирате източника на раздразнение, помислете какво желаете да бъде различно във вашите отговорности, роля, участие или екип. Ако си дадем шанс да бъдем честни, обикновено можем да го идентифицираме като нещо специфично за нашата работа или роля.В зависимост от това колко сте близки или колко удобно се чувствате, намерите начин да го приведете в съответствие с вашия мениджър. Преди да прескочите на друга работа, дайте си възможност да видите дали това, което ви липсва или искате, може да бъде постигнато в компанията, в която се намирате в момента.

10.  Можете да вършите работа си със затворени очи
Да сте висококвалифицирани и да решиште, че искате да поемете нови отговорности по време на работа е едно - а безмисленото преминаване през задълженията и задачите е друго. Всеки професионалист може да достигне плато в работата си, където сте експерти, но това не означава, че са достигнали върха. Когато не бъдете предизвикани, в крайна сметка ще се отегчите и няма да се вдъхновите. Ако се окажете в положение, в което работата ви е най-лесното нещо, което трябва да правите през целия ден, време е да направите ход. "

11.  Допускате грешки от невнимание
Изпращате брийф на клиента с явна грешка. Въвеждате имейла си твърде бързо и правите сериозна печатна грешка. Планирате срещи по едно и също време. Всички тези грешки се случват, разбира се, но ако те се превръщат в правило вместо в изключение, това е знак, че не се концентрирате напълно. Това може да означава, че не само сте се изключили, но вече не сте ангажирани със своята позиция, вашия мениджър или вашата компания. Във ваш интерес - и честно казано, в интерес на вашите колеги и по-високопоставени лица - да поискате повече отговорности или да намерите друга игра, която да ви държи на крака.

12.  Вашето здраве страда. 
Никоя заплата не си струва да жертвате здравето си. Работният стрес може да доведе до депресия, безсъние, главоболие, чести заболявания и по-лошо. Не позволявайте това да ви се случи. Всеки знае кога се представя в най-добрия си потенциал и кога се мъчи. Дори хората, които обичат работата си, може да се почувстват изтощени емоционално и физически през забързаните сезони, особено когато имаме само толкова енергия, колкото да допринесем за нашата работа. Ако обаче сте забелязали низходяща спирала в цялостното си здраве и способността си да се концентрирате, това може да е повече от стрес, по-скоро от лоша кариера. Работата може да бъде ваша страст, но не бива да е с цената на живота и здравето ви. Ако работата ви е в ущърб на вашето здраве и вашата позиция или компания не позволяват гъвкавост или ресурси за подобряването й, тогава е време да продължите напред. За да идентифицирате причината за вашата тревожност, опитайте се да зададете по-интелигентни граници на професионалния живот и да видите дали състоянието ви се подобрява. 

13.  Личният ви живот страда. 
Когато работата ви започне да се отразява негативно на личния ви живот, независимо дали е от многото работни часове прекарани в офиса или просто чувството за нещастие, което изкарвате върху близките си, време е да се замислите дали това е правилната работа за вас.


И така… ако решите да напуснете работата си, вземете разумно решение. Не разваляйте контактите си с колегите и ръководителите ви. Вместо това просто обяснете, че си тръгвате, за да търсите друга възможност. Напуснете елегантно и в добри отношения. 

Всеки има лош ден на работа от време на време. Но как да разберете кога трябва да дадете втори шанс на работата си или кога наистина е време да напуснете? От една страна, винаги трябва да следвате инстинктите си. Ако дълбоко мразите работата си, тогава трябва абсолютно да започнете да търсите други възможности. Ако сте на ръба, тогава трябва да отворите очи, да канализирате чувствата си, мислите и събитията в живота си, които биха могли да сочат към знака за напускане.






Comments